Verkoopvoorwaarden
1. Introductie
- Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op uw gebruik van onze website. Door onze website te gebruiken, accepteert u deze gebruiksvoorwaarden volledig. Als u het niet eens bent met deze gebruiksvoorwaarden of een deel van deze gebruiksvoorwaarden, mag u onze website niet gebruiken.
- Als u zich registreert op onze website, vragen wij u uitdrukkelijk om akkoord te gaan met deze gebruiksvoorwaarden.
2. Onze gegevens
3. Andere voorwaarden die op u van toepassing kunnen zijn
- Deze gebruiksvoorwaarden verwijzen naar de volgende aanvullende voorwaarden, die ook van toepassing zijn op uw gebruik van onze website:
- Als u goederen van onze site koopt, zijn onze algemene verkoopvoorwaarden van onze producten [hieronder] van toepassing op de verkoop.
- Tenzij anders vermeld, bezitten wij of onze licentiegevers de intellectuele eigendomsrechten op de website en het materiaal op de website. Deze werken worden beschermd door auteursrechtwetten en verdragen over de hele wereld. Behoudens de onderstaande licentie zijn al deze intellectuele eigendomsrechten voorbehouden.
- U mag pagina's of pdf's van de website alleen bekijken, downloaden voor cachingdoeleinden en afdrukken voor uw eigen persoonlijke niet-commerciële gebruik, met inachtneming van de hieronder en elders in deze gebruiksvoorwaarden uiteengezette beperkingen.
- U mag niet:
- materiaal van deze website opnieuw publiceren (inclusief herpublicatie op een andere website);
- materiaal van de website verkopen, verhuren of in sublicentie te geven;
- materiaal van de website in het openbaar tonen;
- materiaal op onze website reproduceren, dupliceren, kopiëren of anderszins exploiteren voor commerciële doeleinden;
- materiaal op de website bewerken of anderszins wijzigen;
- de papieren of digitale kopieën van materialen die u hebt afgedrukt of gedownload op welke manier dan ook wijzigen, en u mag geen illustraties, foto's, video- of audiosequenties of afbeeldingen afzonderlijk van de begeleidende tekst gebruiken; of
- materiaal van deze website herdistribueren, met uitzondering van inhoud die specifiek en uitdrukkelijk beschikbaar is gesteld voor herdistributie (zoals onze nieuwsbrief).
- U mag onze website niet gebruiken op een manier die schade aan de website veroorzaakt of kan veroorzaken, of de beschikbaarheid of toegankelijkheid van de website beperkt; of op een manier die onwettig, illegaal, frauduleus of schadelijk is, of in verband met een onwettig, illegaal, frauduleus of schadelijk doel of activiteit.
- U mag onze website niet gebruiken voor het kopiëren, opslaan, hosten, zenden, verzenden, gebruiken, publiceren of distribueren van materiaal dat bestaat uit (of is gekoppeld aan) spyware, een computervirus, Trojaans paard, worm, toetsaanslaglogger, rootkit of andere kwaadaardige computersoftware.
- U mag geen systematische of geautomatiseerde gegevensverzamelingsactiviteiten uitvoeren (waaronder maar niet beperkt tot scraping, datamining, data-extractie en data-oogsten) op of in verband met onze website zonder onze uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
- U mag naar onze startpagina linken, op voorwaarde dat u dit doet op een manier die eerlijk en legaal is en onze reputatie niet schaadt of er geen voordeel uit haalt.
- U mag geen link tot stand brengen op een manier die enige vorm van associatie, goedkeuring of onderschrijving van onze kant suggereert waar deze niet bestaat.
- U mag geen link naar onze website plaatsen op een website die geen eigendom van u is.
- Onze site mag niet op een andere site worden ingelijst, noch mag u een link maken naar een ander deel van onze site dan de startpagina.
- We behouden ons het recht voor om de toestemming voor het linken zonder voorafgaande kennisgeving in te trekken.
- Als u gebruik wilt maken van andere inhoud op onze site dan hierboven uiteengezet, neem dan contact op via (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850.
- We streven ernaar om ervoor te zorgen dat prijzen en eventuele toepasselijke kortingen of andere aanbiedingen nauwkeurig worden vermeld op onze website. Af en toe kunnen er fouten optreden en wij behouden ons het recht voor om in dergelijke omstandigheden een bestelling voor een product te weigeren wanneer de aankoop is gebaseerd op een onjuist vermelde prijs, of een korting, of ander aanbod aanneemt dat is verlopen op het moment van het plaatsen van de bestelling, op voorwaarde dat een dergelijke fout duidelijk had moeten zijn voor een redelijk persoon.
- De aankoop van producten via onze website is onderworpen aan onze algemene verkoopvoorwaarden.
- Telkens wanneer u een product of producten via onze website koopt zullen we u vragen om akkoord te gaan met onze verkoopvoorwaarden.
- In deze gebruiksvoorwaarden betekent "uw beoordelingen" materiaal (waaronder maar niet beperkt tot tekst, afbeeldingen, audiomateriaal, videomateriaal en audiovisueel materiaal) dat u bij ons voor publicatie op onze website indient, hetzij als productbeoordeling of anderszins.
- U verleent ons een wereldwijde, onherroepelijke, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie voor het gebruiken, reproduceren, aanpassen, publiceren, vertalen en distribueren van uw beoordelingen in bestaande of toekomstige media. U verleent ons ook het recht om deze rechten in sublicentie te geven en het recht om een vordering in te stellen wegens inbreuk op deze rechten.
- U garandeert en verklaart dat uw beoordelingen zullen voldoen aan deze gebruiksvoorwaarden.
- Uw beoordelingen mogen niet illegaal of onwettig zijn, mogen geen inbreuk maken op de wettelijke rechten van derde partijen en mogen niet in staat zijn om aanleiding te geven tot juridische stappen tegen u, ons of een derde partij (in elk geval onder de toepasselijke wetgeving en in een rechtsgebied).
- Uw beoordelingen (en hun publicatie op onze website) mogen niet:
- lasterlijk of kwaadwillig vals zijn;
- obsceen of onfatsoenlijk zijn;
- inbreuk maken op enig auteursrecht, moreel recht, databaserecht, handelsmerkrecht, ontwerprecht, overdrachtsrecht of ander intellectueel eigendomsrecht;
- inbreuk maken op enig recht op vertrouwen, recht op privacy of recht op grond van de wetgeving inzake gegevensbescherming;
- onzorgvuldig advies vormen of onzorgvuldige verklaringen bevatten;
- een aansporing vormen tot het plegen van een misdrijf;
- in vernedering zijn van een rechtbank, of in strijd zijn met een gerechtelijk bevel;
- in strijd zijn met de wetgeving inzake raciale of religieuze haat of discriminatie;
- godslasterlijk zijn;
- in strijd zijn met de wetgeving inzake officiële geheimen;
- in strijd zijn met een contractuele verplichting die verschuldigd is aan een persoon;
- geweld op een expliciete, grafische of onfatsoenlijke manier afbeelden;
- pornografisch of seksueel expliciet zijn;
- onwaar, onjuist, onnauwkeurig of misleidend zijn;
- bestaan uit, of instructies, advies of andere informatie bevatten die kan worden opgevolgd en, indien opgevolgd, ziekte, letsel of overlijden, of enig ander verlies of schade kan veroorzaken;
- spam vormen;
- beledigend, bedrieglijk, bedreigend, beschimpend, intimiderend of dreigend, haatdragend, discriminerend of opruiend zijn; of
- een persoon ergernis, ongemak of onnodige angst bezorgen.
- Uw beoordelingen moeten gepast, fatsoenlijk, smaakvol en in overeenstemming zijn met algemeen aanvaarde normen van etiquette en gedrag op het internet.
- U mag geen beoordeling gebruiken om te linken naar een website of webpagina die bestaat uit of materiaal bevat dat, als het op onze website zou worden geplaatst, in strijd zou zijn met de bepalingen van deze gebruiksvoorwaarden.
- U mag geen beoordelingen op de website indienen die het onderwerp zijn of ooit zijn geweest van een dreigende of feitelijke gerechtelijke procedure of andere soortgelijke klacht.
- We behouden ons het recht voor om beoordelingen die op onze website zijn ingediend of op onze servers zijn opgeslagen of op onze website zijn gehost of gepubliceerd, te bewerken of te verwijderen.
- Niettegenstaande onze rechten onder deze gebruiksvoorwaarden met betrekking tot uw beoordelingen, verbinden wij ons er niet toe om toezicht te houden op het indienen van beoordelingen bij of het publiceren van beoordelingen op onze website. De standpunten die door andere gebruikers op onze site worden uitgedrukt, vertegenwoordigen niet onze standpunten of waarden.
- We hebben het recht om uw identiteit bekend te maken aan derde partijen die beweren dat inhoud die door u op onze site wordt geplaatst of geüpload een schending vormt van hun intellectuele eigendomsrechten of van hun recht op privacy.
- Hoewel we ernaar streven om ervoor te zorgen dat de informatie op deze website correct is, garanderen we niet de volledigheid of nauwkeurigheid ervan; noch verbinden we ons ertoe om ervoor te zorgen dat de website beschikbaar blijft of dat het materiaal op de website up-to-date wordt gehouden.
- De inhoud van onze website wordt uitsluitend ter algemene informatie verstrekt. Het is niet bedoeld als advies waarop u moet vertrouwen.
- Voor zover maximaal toegestaan door de toepasselijke wetgeving sluiten we alle verklaringen, garanties en voorwaarden met betrekking tot deze website en het gebruik van deze website uit (waaronder, zonder beperking, alle garanties die door de wet worden geïmpliceerd van bevredigende kwaliteit, geschiktheid voor het doel en/of het gebruik van redelijke zorg en vaardigheid).
- Wanneer onze website links bevat naar andere sites en bronnen die door derde partijen worden verstrekt, worden deze links alleen ter informatie verstrekt. Dergelijke links mogen niet worden geïnterpreteerd als goedkeuring door ons van die gelinkte websites of informatie die u van hen kunt verkrijgen.
- We hebben geen controle over de inhoud van die sites of bronnen.
- Voor zover toegestaan onder de toepasselijke wetgeving, zal niets in deze gebruiksvoorwaarden: (a) onze of uw aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijk letsel als gevolg van nalatigheid beperken of uitsluiten; (b) onze of uw aansprakelijkheid voor fraude of frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken beperken of uitsluiten; (c) een van onze of uw aansprakelijkheid beperken op een manier die niet is toegestaan onder de toepasselijke wetgeving; of (d) een van onze of uw aansprakelijkheid uitsluiten die mogelijk niet is uitgesloten onder de toepasselijke wetgeving. Als u een consument bent, worden alle wettelijke rechten die u hebt, die niet kunnen worden uitgesloten of beperkt, niet beïnvloed door deze gebruiksvoorwaarden.
- Verschillende beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid zijn van toepassing op aansprakelijkheid die voortvloeit uit de levering van producten aan u, die zullen worden uiteengezet in onze verkoopvoorwaarden [hieronder].
- De beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid uiteengezet in deze sectie en elders in deze gebruiksvoorwaarden: (a) zijn onderworpen aan de voorgaande paragraaf; en (b) zijn van toepassing op alle aansprakelijkheid die voortvloeit uit de gebruiksvoorwaarden of met betrekking tot het onderwerp van de gebruiksvoorwaarden, inclusief aansprakelijkheid die voortvloeit uit een contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid) en voor schending van wettelijke plicht.
- Voor zover wettelijk toegestaan, sluiten we alle voorwaarden, garanties, verklaringen of andere voorwaarden uit die van toepassing kunnen zijn op onze site of enige inhoud ervan, expliciet of impliciet.
- We zijn niet aansprakelijk jegens een gebruiker voor enig verlies of schade, hetzij in contract, onrechtmatige daad (inclusief nalatigheid), schending van wettelijke plicht, of anderszins, zelfs indien voorzienbaar, voortvloeiend uit of in verband met:
- gebruik van, of onvermogen om onze website te gebruiken; of
- gebruik van of vertrouwen op inhoud die op onze website wordt weergegeven.
- Als u een zakelijke gebruiker bent, houd er dan rekening mee dat we in het bijzonder niet aansprakelijk zijn voor:
- verlies van winst, verkoop, zaken of inkomsten;
- onderbreking van de bedrijfsvoering;
- verlies van verwachte besparingen;
- verlies van zakelijke kansen, goodwill of reputatie; of
- elk indirect of daaruit voortvloeiend verlies of schade.
- Als u een consument bent, houd er dan rekening mee dat we onze website alleen voor huishoudelijk en privégebruik aanbieden. U stemt ermee in onze site niet te gebruiken voor commerciële of zakelijke doeleinden, en we zijn niet aansprakelijk jegens u voor enig verlies van winst, verlies van zaken, bedrijfsonderbreking of verlies van zakelijke kansen.
- We zijn niet aansprakelijk voor enig verlies of schade veroorzaakt door een virus, gedistribueerde denial-of-service-aanval of ander technologisch schadelijk materiaal dat uw computerapparatuur, computerprogramma's, gegevens of ander bedrijfseigen materiaal kan infecteren als gevolg van uw gebruik van onze site of het downloaden van inhoud erop of op een website die eraan is gekoppeld.
- We aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor de inhoud van websites die op onze site zijn gelinkt. Dergelijke links mogen niet worden geïnterpreteerd als onderschrijving door ons van die gelinkte websites. We zijn niet aansprakelijk voor enig verlies of schade die kan voortvloeien uit uw gebruik ervan.
- U bent verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van uw wachtwoord en andere inloggegevens. We zijn niet aansprakelijk jegens u voor enig verlies dat voortvloeit uit uw verzuim om deze gegevens vertrouwelijk te houden.
- We zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk jegens derde partijen voor de inhoud of nauwkeurigheid van inhoud die door u of een andere gebruiker van onze site wordt geplaatst.
- We garanderen niet dat onze site veilig of vrij van bugs of virussen zal zijn.
- U bent verantwoordelijk voor het configureren van uw informatietechnologie, computerprogramma's en platform om toegang te krijgen tot onze site. U moet uw eigen antivirussoftware gebruiken.
- U vrijwaart ons hierbij en verbindt zich ertoe ons te vrijwaren tegen alle verliezen, schade, kosten, aansprakelijkheden en uitgaven (waaronder, maar niet beperkt tot, juridische kosten en alle bedragen die door ons aan een derde partij zijn betaald bij de beslechting van een claim of geschil op advies van onze juridische adviseurs) die door ons zijn opgelopen of geleden als gevolg van een schending door u van een bepaling van deze gebruiksvoorwaarden, of als gevolg van een claim dat u een bepaling van deze gebruiksvoorwaarden hebt geschonden.
4. Licentie om website te gebruiken
5. Aanvaardbaar gebruik
6. Linken naar onze site
7. Producten
8. Productbeoordelingen
9. Beperkte garanties
10. We zijn niet verantwoordelijk voor websites waarnaar we linken
11. Beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid
12. Virussen
13. Schadeloosstelling
14. Schendingen van deze gebruiksvoorwaarden
- Zonder afbreuk te doen aan onze andere rechten onder deze gebruiksvoorwaarden, als u deze gebruiksvoorwaarden op enigerlei wijze schendt, of als we redelijkerwijs vermoeden dat u deze gebruiksvoorwaarden op enigerlei wijze hebt geschonden, kunnen we:
- u een of meer formele waarschuwingen sturen;
- tijdelijk uw toegang tot de website opschorten;
- u permanent verbieden om toegang te verkrijgen tot de website;
- computers blokkeren die uw IP-adres gebruiken om toegang te krijgen tot de website;
- contact opnemen met uw internetprovider en hen verzoeken uw toegang tot de website te blokkeren;
- een gerechtelijke procedure tegen u instellen wegens contractbreuk of anderszins; en/of
- uw account op de website opschorten en/of verwijderen.
- We kunnen deze gebruiksvoorwaarden van tijd tot tijd herzien. Herziene gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van onze website vanaf de datum van publicatie van de herziene gebruiksvoorwaarden op onze website. Controleer deze pagina regelmatig om er zeker van te zijn dat u bekend bent met de huidige versie.
- We kunnen onze rechten en/of verplichtingen onder deze gebruiksvoorwaarden overdragen, uitbesteden of anderszins behandelen zonder u hiervan op de hoogte te stellen of uw toestemming te verkrijgen.
- U mag uw rechten en/of verplichtingen onder deze gebruiksvoorwaarden niet overdragen, uitbesteden of anderszins behandelen.
- Als een bepaling van deze gebruiksvoorwaarden door een rechtbank of andere bevoegde autoriteit onwettig en/of niet-afdwingbaar wordt geacht, blijven de andere bepalingen van kracht. Als een onwettige en/of niet-afdwingbare bepaling wettig of afdwingbaar zou zijn als een deel ervan zou worden verwijderd, wordt dat deel geacht te zijn verwijderd en blijft de rest van de bepaling van kracht.
- Deze gebruiksvoorwaarden zijn ten gunste van u en ons, en zijn niet bedoeld om een derde partij te bevoordelen of afdwingbaar te zijn door een derde partij. De uitoefening van onze en uw rechten met betrekking tot deze gebruiksvoorwaarden is niet onderworpen aan de toestemming van een derde partij.
- Deze gebruiksvoorwaarden vormen samen met onze Privacyverklaring de volledige overeenkomst tussen u en ons met betrekking tot uw gebruik van onze website en vervangen alle eerdere overeenkomsten met betrekking tot uw gebruik van deze website.
- Als u een bedrijf bent, worden deze gebruiksvoorwaarden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de Engelse wetgeving. Alle geschillen met betrekking tot deze gebruiksvoorwaarden zijn onderworpen aan de exclusieve jurisdictie van de rechtbanken van Engeland en Wales.
- Als u een consument bent, houd er dan rekening mee dat deze gebruiksvoorwaarden worden beheerst door het Belgische recht. We gaan er beiden mee akkoord dat de bevoegde rechtbanken van België exclusieve jurisdictie hebben.
- We bezitten en gebruiken verschillende merken die zijn geregistreerd door of in licentie zijn gegeven aan dit bedrijf. Het is u niet toegestaan deze te gebruiken zonder onze schriftelijke toestemming.
15. Variatie
16. Opdracht
17. Scheidbaarheid
18. Uitsluiting van rechten van derde partijen
19. Volledige overeenkomst
20. Recht en jurisdictie
21. Onze handelsmerken zijn geregistreerd
1. Deze voorwaarden
- Wat deze voorwaarden dekken . Dit zijn de algemene voorwaarden waaronder we producten aan u leveren.
- Waarom u ze moet lezen. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door voordat u uw bestelling bij ons indient. Deze voorwaarden vertellen u wie we zijn, hoe we producten aan u leveren, wat u moet doen als er een probleem is en andere belangrijke informatie. Deze algemene voorwaarden zijn beschikbaar in het Frans, Nederlands en Engels.
2. Informatie over ons en hoe u contact met ons kunt opnemen
- Wie we zijn. Wij zijn SharkNinja Europe Ltd, een in Engeland en Wales geregistreerd bedrijf. Ons bedrijfsregistratienummer is 08492819 en onze statutaire zetel is te 121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, France.
- Ons geregistreerde btw-nummer is 210 6248 50.
- Hoe u contact met ons kunt opnemen. U kunt contact met ons opnemen door te bellen naar onze klantenservice op (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850 of door ons te schrijven op Klantenservices, 121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, France.
- Hoe we contact met u kunnen opnemen. Als we contact met u moeten opnemen, zullen we dit telefonisch of schriftelijk doen op het e-mailadres of postadres dat u ons bij uw bestelling hebt verstrekt.
- "Schrijven" omvat e-mails . Wanneer we de woorden "schrijven" of 'schriftelijk" in deze voorwaarden gebruiken, omvat dit ook e-mails.
3. Ons contract met u
- Hoe we uw bestelling accepteren. Om een contract aan te gaan om producten van ons te kopen, moet u de volgende stappen ondernemen: (i) u moet de producten die u wilt kopen aan uw winkelmandje/kar toevoegen, en vervolgens verdergaan naar de kassa; (ii) u kunt afrekenen als gast of een nieuw account aanmaken; als u een bestaande klant bent, moet u uw inloggegevens invoeren; als u een nieuw account aanmaakt, moet u inloggen op uw nieuwe account; (iii) zodra u bent ingelogd, of als u afrekent als gast, dan moet u de leveringsmethode van uw voorkeur selecteren, uw bestelling en uw instemming met deze verkoopvoorwaarden bevestigen; als u afrekent als gast, moet u ook uw afleveradres en e-mailadres invoeren; (iv) u wordt doorgestuurd naar PayPal of Klarna die uw betaling op de afrekenpagina zal verwerken; (v) we sturen u vervolgens per e-mail een eerste bevestiging dat we de bestelling hebben ontvangen; en (vi) zodra we hebben gecontroleerd of we in staat zijn om aan uw bestelling te voldoen, sturen we u een orderbevestiging of we bevestigen per e-mail dat we niet in staat zijn om aan uw bestelling te voldoen. We wijzen u op de onderstaande informatie over de acceptatie van bestellingen waarbij u gebruik wilt maken van de optie Multi-Pay (zie paragraaf 4 hieronder). Onze acceptatie van uw bestelling vindt plaats wanneer we u de bestelbevestiging e-mailen, waarna er een contract tussen u en ons tot stand komt.
- Invoerfouten. Voordat u uw bestelling plaatst, hebt u de mogelijkheid om te identificeren of u invoerfouten hebt gemaakt door het definitieve overzicht voorafgaand aan de betaling te controleren. U kunt deze invoerfouten corrigeren voordat u uw bestelling plaatst door ze in/uit uw winkelmandje/-wagen te wijzigen/verwijderen.
- Als we uw bestelling niet kunnen accepteren. Als we uw bestelling niet kunnen accepteren, zullen we u hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en zullen we u geen kosten in rekening brengen voor het product. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat het product niet op voorraad is, vanwege onverwachte limieten op onze middelen die we redelijkerwijs niet konden plannen, omdat we ons Multi-Pay-goedkeuringsproces niet met succes hebben kunnen voltooien, of omdat we een fout in de prijs of beschrijving van het product hebben geïdentificeerd.
- Uw bestelnummers. We zullen een bestelnummer aan uw bestelling toewijzen en u laten weten wat het is wanneer we uw bestelling accepteren. Het helpt ons als u ons het bestelnummer kunt verstrekken wanneer u contact met ons opneemt over uw bestelling.
- We verkopen u alleen onder deze algemene voorwaarden binnen België. Onze website is uitsluitend bedoeld voor de promotie en verkoop van onze producten binnen dit gebied.
4. Onze producten
- Producten kunnen enigszins afwijken van hun afbeeldingen. De afbeeldingen van de producten op onze website zijn uitsluitend ter illustratie. Hoewel we er alles aan hebben gedaan om de kleuren nauwkeurig weer te geven, kunnen we niet garanderen dat de weergave van de kleuren door een apparaat de kleur van de producten nauwkeurig weergeeft. Uw product kan enigszins afwijken van die afbeeldingen.
- De verpakking van het product kan variëren. De verpakking van het product kan afwijken van de verpakking die wordt weergegeven in afbeeldingen op onze website.
5. Onze rechten om wijzigingen aan te brengen
- Als u het plaatsen van uw bestelling om welke reden dan ook hebt vertraagd na uw online beoordeling van onze producten, houd er dan rekening mee dat we ons het recht voorbehouden om wijzigingen aan te brengen in onze productspecificaties. We raden u aan om de specificatie en andere details van het product (waaronder de prijs die we in rekening brengen voor het product en eventuele gerelateerde leveringskosten) dat u bestelt opnieuw te controleren.
6. Het leveren van de producten
- Leveringskosten – België. We bieden gratis standaardlevering aan op alle adressen in België.
- Hoe we leveren. Alle producten die via onze website worden besteld voor levering in België, worden geleverd via standaardlevering. We zullen u op de hoogte stellen van onze leveringsmethode wanneer we de Bestelbevestiging versturen.
- Leveringstijden. Als u uw bestelling vóór 16:00 uur op een werkdag (maandag - vrijdag) plaatst, streven wij ernaar om uw bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen te bezorgen. We streven ernaar om bestellingen die het weekend zijn geplaatst binnen 2 tot 3 werkdagen te leveren.. We doen er alles aan om te voldoen aan de levertijden die in deze sectie worden beschreven. Deze kunnen echter niet worden gegarandeerd.
- Uw bestelling volgen. Als uw bestelling per koerier wordt afgeleverd, kunt u uw pakket volgen door op de link in de e-mail te klikken die we u sturen om de verzending te bevestigen.
- Koeriersleveringen. Alle koeriersleveringen moeten persoonlijk worden ontvangen op het afleveradres en er moet een handtekening worden verstrekt. Onze aanbieders van koeriersleveringsdiensten kunnen u telefonisch of per e-mail op de hoogte stellen van een poging tot aflevering.
- Extra afleverpogingen van de koerier en ophalen. Als een eerste afleverpoging door onze koerier niet succesvol is, kan onze aanbieder van leveringsdiensten nog één poging doen om uw producten af te leveren. Als de tweede afleverpoging niet succesvol is, laten onze aanbieders van leveringsdiensten een kaart achter op uw adres, met instructies over hoe u uw product kunt ophalen. Dergelijke instructies omvatten een tijdslimiet voor het ophalen.
- Leveringsproblemen. Als u problemen ondervindt met een levering, neem dan telefonisch contact met ons op via (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850. Als onze aanbieder van leveringsdiensten uw producten niet kan afleveren, en een dergelijke tekortkoming te wijten is aan het feit dat u of uw aangewezen ontvanger van de producten niet beschikbaar is op het afleveradres of dat de aflevering anderszins onmogelijk blijkt in omstandigheden die redelijkerwijs niet als onze verantwoordelijkheid kunnen worden beschouwd (we zetten hieronder voorbeelden uiteen), en u of uw genomineerde haalt uw producten niet op bij onze aanbieder van leveringsdiensten binnen de tijd die is aangegeven op de kaart die op uw adres is achtergelaten, dan kunnen we instemmen met het opnieuw leveren van de producten, op voorwaarde dat we ons het recht voorbehouden om u de werkelijke kosten van het opnieuw leveren in rekening te brengen (zelfs wanneer de eerste levering gratis was). Hieronder vindt u een indicatieve lijst van de situaties waarin u verantwoordelijk bent voor het niet afleveren:
- u hebt het verkeerde adres opgegeven voor aflevering;
- er sprake is van een fout in het opgegeven afleveradres;
- het adres voor aflevering is niet redelijkerwijs toegankelijk;
- het afleveradres is niet veilig toegankelijk, of
- wanneer persoonlijk ontvangst vereist is, er is geen persoon beschikbaar op het adres voor aflevering om de aflevering te accepteren en een handtekening te zetten.
- Als u de aflevering niet opnieuw regelt . Als u de producten niet bij ons ophaalt binnen de termijn die is aangegeven op de kaart die is achtergelaten op het afleveradres, en u niet het opnieuw leveren van de producten regelt, nemen we contact met u op voor verdere instructies en kunnen we u opslagkosten in rekening brengen. Als we, ondanks onze redelijke inspanningen, niet in staat zijn om contact met u op te nemen of de levering of het ophalen opnieuw te regelen, kunnen we het contract met u beëindigen.
- Wanneer u verantwoordelijk wordt voor de goederen. Een product dat goederen is, is uw verantwoordelijkheid vanaf het moment dat we het product afleveren op het adres dat u ons hebt gegeven of u of een vervoerder die door u is georganiseerd, haalt het bij ons op.
- Wanneer u producten bezit, verkopen we aan u; U bent eigenaar van de producten zodra we de volledige betaling hebben ontvangen.
- We zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen buiten onze controle. Als onze levering van de producten wordt vertraagd door een gebeurtenis buiten onze controle, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om u op de hoogte te stellen en nemen we stappen om het effect van de vertraging te minimaliseren. Op voorwaarde dat we dit doen, zijn we niet aansprakelijk voor vertragingen veroorzaakt door de gebeurtenis, maar als er een risico bestaat op aanzienlijke vertraging (d.w.z. meer dan 30 dagen vanaf de datum van uw bestelling), kunt u contact met ons opnemen om het contract te beëindigen en een terugbetaling te ontvangen voor alle producten die u hebt betaald maar niet hebt ontvangen.
7. Prijs en betaling
- Waar u de prijs voor het product kunt vinden. De prijs van het product (inclusief btw) is de prijs die op de bestelpagina's wordt aangegeven bij het plaatsen van uw bestelling. We nemen alle redelijke maatregelen om ervoor te zorgen dat de prijs van het aan u geadviseerde product correct is. Zie echter clausule 2 voor wat er gebeurt als we een fout ontdekken in de prijs van het product dat u bestelt wanneer een prijsfout duidelijk is en redelijkerwijs door u had kunnen worden herkend als een verkeerde prijs.
- Wat gebeurt er als we de prijs verkeerd hebben? Het is altijd mogelijk dat, ondanks onze inspanningen, sommige van de producten die we verkopen verkeerd geprijsd zijn. Normaal gesproken controleren we de prijzen voordat we uw bestelling accepteren, zodat we het lagere bedrag in rekening brengen als de juiste prijs van het product op uw besteldatum lager is dan onze vermelde prijs op uw besteldatum. Als de juiste prijs van het product op uw besteldatum hoger is dan de prijs die aan u is vermeld, nemen we contact met u op voor uw instructies voordat we uw bestelling accepteren. Als we uw bestelling accepteren en verwerken wanneer een prijsfout duidelijk en onmiskenbaar is en redelijkerwijs door u zou kunnen worden herkend als een verkeerde prijs, kunnen we het contract beëindigen, u alle bedragen terugbetalen die u hebt betaald en, als we dit vereisen, de retourzending regelen van elk product waarop deze subclausule van toepassing is op onze kosten, maar met uw begrip van de situatie en hulp bij het verkrijgen van de mogelijkheid om het product op te halen
- Wanneer u moet betalen en hoe u moet betalen. We accepteren betalingen met Mastercard, Visa, American Express, PayPal of Klarna. U moet de producten volledig betalen voordat we ze verzenden. We zullen uw creditcard of betaalkaart niet belasten totdat we de producten naar u verzenden.
- Onze Express-afrekenservice wordt geleverd door Google Pay, Apple Pay, Klarna en PayPal. SharkNinja kan niet wettelijk verantwoordelijk worden gehouden voor een dergelijke service die door de betalingsprovider worden geleverd. Neem rechtstreeks contact op met de betalingsprovider als u vragen hebt over hun service.
- Bij betaling met creditcard wordt de betaling verwerkt door de betalingsdienstaanbieder, aan wie we de informatie over uw bestelling doorgeven, waaronder naam, adres, rekeningnummer, bankcode, mogelijk creditcardnummer, factuurbedrag, valuta en transactienummer. Uw gegevens worden uitsluitend doorgegeven voor de verwerking van betalingen met de betalingsdienstaanbieder. Creditcardgegevens worden niet opgeslagen op onze website.
- Bij betaling via de betalingsdienstaanbieder Klarna wordt de betaling volledig via Klarna gedaan. Voor dit doel hebben we het recht om onze claim voor betaling tegen u aan Klarna toe te wijzen. In dit geval delen we bepaalde informatie over uw bestelling met Klarna Financial Services UK Limited (publ). Uw gegevens worden uitsluitend doorgegeven voor de verwerking van betalingen door de betalingsdienstaanbieder Klarna. SharkNinja is geen kredietverstrekker en fungeert alleen als introducerende partij. Het kredietproduct wordt geleverd door Klarna Financial Services UK Limited (publ). Klarna's Betaal in 3/Betaal in 30 dagen zijn niet-gereguleerde kredietovereenkomsten. Meer lenen dan u zich kunt veroorloven of te laat betalen kan een negatieve invloed hebben op uw financiële status en vermogen om krediet te verkrijgen. 18+, alleen voor inwoners van het VK. Afhankelijk van status. Algemene voorwaarden en kosten voor te late betaling zijn van toepassing. Voor betaling met Klarna kan het noodzakelijk zijn dat u een gebruikersaccount bij Klarna hebt. De gebruiksvoorwaarden van Klarna vindt u hier
- Klarna biedt de volgende betalingsopties:
- Directe betalingen
- Betaal in 30 dagen
- Koop nu betaal later
- Betaal in 3 delen
- Wanneer u betaalt via de online provider PayPal, moet u zich altijd registreren bij PayPal of al geregistreerd zijn. U moet uw identiteit bevestigen door uw toegangsgegevens en de betalingsinstructie in te voeren. U ontvangt verdere informatie tijdens het bestelproces en kunt hier meer informatie vinden. Meer informatie over gegevensbescherming van PayPal kunt u hier vinden.
- Tijdens het bestelproces wordt u doorgestuurd naar de website van de online provider PayPal. Om het factuurbedrag via PayPal te kunnen betalen, moet u daar geregistreerd zijn of u eerst registreren, legitimeren met uw toegangsgegevens en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. Na het plaatsen van de bestelling in de winkel, vragen we PayPal om de betalingstransactie te starten. De betalingstransactie wordt direct daarna automatisch uitgevoerd door PayPal. Tijdens het bestelproces ontvangt u verdere informatie.
- Terugboekingen met creditcard en betaalkaart. Creditcard- en betaalkaartverstrekkers kunnen u toestaan om een transactie op uw kaart terug te draaien volgens een proces dat "terugboeking" wordt genoemd. Er zijn gespecificeerde redenen waarop terugboeking mogelijk beschikbaar is, zoals goederen die aan u worden geleverd die niet zoals beschreven of defect zijn, of het niet leveren van goederen. Indien u een vordering tot terugboeking indient die in de gegeven omstandigheden niet gerechtvaardigd is, dan zonder afbreuk te doen aan onze andere rechten, bent u aansprakelijk om ons te betalen, binnen 28 dagen na de datum van de terugboeking, voor de volgende bedragen: (i) wanneer producten waarop de terugboeking betrekking heeft aan u zijn geleverd, een bedrag dat gelijk is aan een door onze bank terugbetaald bedrag als gevolg van de terugvordering; (ii) het bedrag van eventuele kosten die ons door onze, of uw, bank, betalingsverwerker of kaartuitgever in verband met de ongerechtvaardigde terugboeking; (iii) al onze andere redelijke kosten, verliezen en kosten die zijn geleden in verband met de ongerechtvaardigde terugboeking.
- Beëindiging. Zonder afbreuk te doen aan onze andere rechten, kunnen we, als u een ongerechtvaardigde creditcard, betaalkaart of andere terugboeking indient, het contract tussen ons voor de levering van de producten in kwestie beëindigen, samen met elk ander contract tussen ons voor de levering van andere goederen of diensten.
8. Uw recht om te annuleren
- Onze goodwillgarantie. Houd er rekening mee dat deze clausule 8, samen met clausule 11, de goodwillgarantie weergeeft die wordt aangeboden door SharkNinja Europe Ltd met maatschappelijke zetel te 121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, France aan onze Belgische klanten. We zijn wettelijk verplicht om producten te leveren die in overeenstemming zijn met dit contract. Deze goodwillgarantie heeft geen invloed op uw wettelijke rechten met betrekking tot defecte of verkeerd beschreven producten. Onze goodwillgarantie is een aanvulling op deze wettelijke rechten.
- Wetboek van Economisch Recht. Houd er rekening mee dat u op grond van artikel VI.67 en volgende van het Belgische Wetboek van Economisch Recht voor de meeste online gekochte producten het wettelijke recht hebt om van gedachten te veranderen en het contract binnen 14 dagen te annuleren en een terugbetaling te ontvangen.
- Recht om te annuleren. De bepalingen van deze clausule 8 zijn guller dan uw wettelijke rechten op grond van de artikelen VI.67 en volgende van het Belgische Wetboek van Economisch Recht. Onder deze voorwaarden gaan we ermee akkoord om de periode waarbinnen u het contract kunt annuleren te verlengen, zodat u 60 dagen hebt na de dag waarop u (of iemand die u nomineert) het/de product(en) ontvangt om het contract te annuleren, tenzij uw producten zijn opgesplitst in verschillende leveringen over verschillende dagen, in welk geval u tot 60 dagen hebt na de dag waarop u (of iemand die u nomineert) de laatste levering ontvangt om het contract te annuleren.
- Hoe u ons kunt laten weten dat u wilt annuleren. Om een contract op grond van deze clausule 8 te annuleren, moet u ons op de hoogte stellen van uw beslissing om uw contract te annuleren door middel van een duidelijke en ondubbelzinnige verklaring. U kunt dit op een van de volgende manieren doen:
- Per post. Druk het formulier hier
- af en stuur het naar ons op het adres op het formulier. Of schrijf ons gewoon op dat adres, inclusief details over wat u hebt gekocht, wanneer u het hebt besteld of ontvangen en uw naam en adres.
- Per e-mail. In een dergelijk geval sturen we u onverwijld een ontvangstbevestiging van de annulering.
- Retourneren van producten. Als u een contract op grond van deze clausule 8 annuleert, moet u de producten binnen 60 dagen na annulering aan ons retourneren. We stellen een gratis retourregeling beschikbaar. U wordt op het moment van annulering geïnformeerd over hoe u hiervan kunt profiteren. Het houdt in dat u het product veilig en goed verpakt naar een aangewezen ophaalpunt brengt.
- Ophalen van producten. In plaats van de gratis retourregeling kunt u, wanneer u het contract op grond van deze clausule 8 annuleert, ervoor kiezen om het product te laten ophalen bij het oorspronkelijke afleveradres, tegen een vergoeding van 15 EUR inclusief btw. Zorg dat u een betaalkaart of creditcard bij de hand hebt wanneer u contact met ons opneemt als u gebruik wilt maken van deze optie.
- Producten naar ons terugsturen. Als u annuleert op grond van deze clausule 8 en geen gebruik wilt maken van de gratis retourregeling of de ophaalservice waarnaar hierboven wordt verwezen, moet u deze op eigen kosten terugsturen naar het volgende adres: Klantenservice, SharkNinja, 121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, France.
- Hoe een terugbetaling wordt gedaan. Als u een contract op grond van deze clausule 8 annuleert, zullen we u terugbetalen via de methode die u hebt gebruikt voor de betaling. We kunnen uw terugbetaling van de prijs echter verminderen om een eventuele vermindering van de waarde van de goederen weer te geven, als dit is veroorzaakt door uw behandeling ervan op een manier die niet zou zijn toegestaan in een winkel. Als we u de prijs terugbetalen die is betaald voordat we de goederen kunnen inspecteren en later ontdekken dat u ze op een onaanvaardbare manier hebt behandeld, moet u ons een passend bedrag betalen.
- Houd er rekening mee dat we verschillende regelingen treffen voor het retourneren van producten wanneer u ons informeert dat u een klacht hebt met betrekking tot een product dat we u hebben geleverd. Neem contact op met onze klantenservice op (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850 of stuur een e-mail. We leggen u uit hoe we u zullen helpen bij het retourneren van de producten aan ons.
- Onafhankelijk van onze commerciële garantie voor de producten zoals voorzien in clausule 11 hieronder, blijven we gebonden aan de wettelijke garantie van overeenstemming vermeld in de artikelen 1649bis tot 1649octies van het Belgisch Burgerlijk Wetboek voor een periode van twee (2) jaar vanaf de datum van levering van de producten.
- Uw rechten op grond van deze commerciële garantie zijn een aanvulling op, en beperken geen rechten of rechtsmiddelen die u mogelijk hebt op grond van de wettelijke garantie van overeenstemming vermeld in de artikelen 1649 bis tot en met 1649octies van het Belgisch Burgerlijk Wetboek.
- Geografisch toepassingsgebied. De garantie is van toepassing op producten die zijn gekocht door klanten in België.
- Duur. Door deze garantie garanderen we dat de producten vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten op de datum van levering en voor de periode die is gespecificeerd in de gegevens die we op onze website van het relevante product verstrekken. De standaardgarantie op onze producten is een garantie van 2 jaar .
- Hoe registreer ik mijn verlengde SharkNinja-garantie? U kunt uw garantie binnen 28 dagen na aankoop online registreren. Ga naar hier om u online te registreren. Om tijd te besparen, hebt u de volgende informatie over uw machine nodig:
- Serienummer (op het typeplaatje van de machine)
- Datum waarop u de machine hebt gekocht (betalingsbewijs of leveringsbon)
- BELANGRIJK
- Zowel de 12 maanden als de verlengde garantie van 4 jaar dekt uw product alleen vanaf de datum van aankoop.
- Bewaar uw betalingsbewijs te allen tijde. Als u uw verlengde garantie moet gebruiken, hebben we uw betalingsbewijs nodig om te controleren of de informatie die u aan ons hebt verstrekt correct is. Het niet kunnen overleggen van een geldig betalingsbewijs kan uw garantie ongeldig maken.
- Als binnen de garantieperiode wordt vastgesteld dat het product bij correct gebruik defect is door materiaal- of fabricagefouten, zullen we, zonder kosten voor arbeid of onderdelen, de producten of de defecte onderdelen ervan repareren of (naar ons goeddunken) vervangen, met inachtneming van de onderstaande voorwaarden en beperkingen.
- Garantiediensten worden alleen verleend als het product zelf bij een erkende detailhandelaar of rechtstreeks formulier is gekocht en er een geldig ontvangstbewijs of bewijs van aankoop is met betrekking tot het product waarop de datum van de aankoop staat vermeld.
- Uitsluitingen. Deze garantie dekt niet:
-
- reparatie of vervanging van onderdelen die vereist zijn als gevolg van slijtage;
- schade, defecten of wijzigingen aan het product als gevolg van:
- ongeval of verwaarlozing;
- opzettelijke schade;
- misbruik, met inbegrip van het niet installeren of gebruiken van het product voor het normale doel, of in overeenstemming met de verstrekte instructies;
- het niet opslaan van het product volgens de verstrekte instructies;
- het niet verzorgen of onderhouden van het product in overeenstemming met de verstrekte instructies;
- overmatige hitte, stroompieken, overmatige of onjuiste voeding of ingangsspanning, of gebruik van het product in abnormale werkomstandigheden;
- wijziging, reparatie of poging tot reparatie van het product door iemand die niet een van onze erkende reparateurs is;
- reparatie of vervanging als u de optie Multi-Pay hebt geselecteerd en geen betaling onder die regeling hebt gedaan tegen de vervaldatum.
- Hoe u een claim kunt indienen onder de garantie. In het geval van een fout, moet u onze Klantenservice Hulpline bellen op (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850. We zullen de aard van de fout met u bespreken. U kunt worden gevraagd om het product naar ons terug te sturen. We zullen u instructies geven om u hierbij te helpen, in het geval dat u een geldige claim onder deze garantie hebt. Als alternatief kunnen we u een vervangend product of onderdeel voor het product per koerier of post sturen en vragen of u het defecte product of onderdeel van het product veilig wilt weggooien.
- We zijn verantwoordelijk jegens u voor voorzienbaar verlies en schade veroorzaakt door ons. Als we deze voorwaarden niet naleven, zijn we verantwoordelijk voor verlies of schade die u lijdt en die een voorzienbaar gevolg is van het niet nakomen van dit contract of het niet gebruiken van redelijke zorg en vaardigheid. Verlies of schade is voorzienbaar als het duidelijk is dat het zal gebeuren of als, op het moment dat het contract werd gesloten, zowel wij als u wisten dat het zou kunnen gebeuren.
- We sluiten onze aansprakelijkheid jegens u niet uit of beperken deze op geen enkele wijze wanneer het onwettig zou zijn om dit te doen. Dit omvat aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid of de nalatigheid van onze werknemers, agenten of onderaannemers; voor fraude of frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken; voor schending van uw wettelijke rechten met betrekking tot de producten, inclusief het recht om producten te ontvangen die: zoals beschreven en overeenkomende informatie die we u hebben verstrekt en elk monster of model dat door u is bekeken of onderzocht; van bevredigende kwaliteit; geschikt zijn voor een bepaald doel dat aan ons bekend is gemaakt; geleverd worden met redelijke vaardigheden en zorg en, waar door ons geïnstalleerd, correct geïnstalleerd zijn; en voor gebrekkige producten onder het Belgisch Burgerlijk Wetboek.
- We zijn niet aansprakelijk voor zakelijke verliezen. We leveren de producten alleen voor huishoudelijk en privégebruik. Als u de producten gebruikt voor commerciële, zakelijke of doorverkoopdoeleinden, zijn we niet aansprakelijk jegens u voor enig verlies van winst, verlies van zaken, bedrijfsonderbreking of verlies van zakelijke kansen.
- In het geval dat we een geschil niet kunnen oplossen, kunt u een officieel bemiddelingsverzoek indienen via het online portaal "Belmed" op: https://belmed.economie.fgov.be
9. Als er een probleem is met het product
10. Wettelijke garantie van conformiteit
11. Onze commerciële garantie voor de producten
12. Onze verantwoordelijkheid voor door u geleden verlies of schade
13. Geschillenbeslechting
14. Andere belangrijke voorwaarden
- We kunnen deze overeenkomst overdragen aan iemand anders. We kunnen onze rechten en verplichtingen onder deze voorwaarden overdragen aan een andere organisatie. We zullen u altijd schriftelijk op de hoogte stellen als dit gebeurt en we zullen ervoor zorgen dat de overdracht geen invloed heeft op uw rechten onder het contract.
- Niemand anders heeft rechten op grond van dit contract (behalve iemand aan wie u uw garantie doorgeeft). Dit contract is tussen u en ons. Geen enkele andere persoon heeft rechten om een van zijn voorwaarden af te dwingen, behalve zoals uitgelegd in clausule 2 met betrekking tot onze garantie. Geen van ons hoeft de overeenkomst van een andere persoon te verkrijgen om het contract te beëindigen of wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden.
- Als een rechtbank een deel van dit contract onwettig vindt, blijft de rest van kracht. Elk van de clausules van deze voorwaarden werkt afzonderlijk. Als een rechtbank of relevante autoriteit besluit dat een van hen onwettig is, blijven de resterende paragrafen volledig van kracht.
- Zelfs als we de handhaving van dit contract uitstellen, kunnen we het later nog steeds afdwingen. Als we er niet onmiddellijk op aandringen dat u iets doet wat u onder deze voorwaarden moet doen, of als we uitstellen om stappen tegen u te ondernemen met betrekking tot uw schending van dit contract, betekent dit niet dat u die dingen niet hoeft te doen en het zal ons niet verhinderen om op een later tijdstip stappen tegen u te ondernemen. Als u bijvoorbeeld een betaling mist en we u niet achtervolgen, maar we blijven de producten leveren, kunnen we u nog steeds vragen om de betaling op een later tijdstip te doen.
- Welke wetten van toepassing zijn op dit contract en waar u juridische procedures kunt aanspannen. Deze voorwaarden worden beheerst door het Belgische recht. U kunt een gerechtelijke procedure met betrekking tot de producten aanspannen bij de rechtbanken van België.
15. Terugnameservice
- In overeenstemming met de Belgische Besluiten betreffende de uitgebreide producentenverantwoordelijkheid voor afgedankte elektrische en elektronische apparatuur, biedt SharkNinja Europe Ltd klanten een Terugnameprogramma om de recycling van oude elektrische producten te vergemakkelijken.
- SharkNinja Europe kan uw artikel gratis recyclen, maar er moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
- Het geretourneerde AEEA-artikel moet dezelfde functie vervullen als het gekochte artikel.
- U moet uw oude artikel binnen 28 dagen na aankoop van uw nieuwe artikel retourneren.
- Uw AEEA-artikel voor recycling moet op eigen kosten worden geretourneerd aan SharkNinja Europe op het volgende adres: Klantenservice (Terugnameprogramma), 121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, France.
16. Zichtbare vergoedingen (WEEE-recyclagebijdrage)
- In overeenstemming met de Belgische regelgeving en de WEEE-richtlijn van de EU wordt een zichtbare vergoeding (WEEE-recyclagebijdrage) toegevoegd aan de prijs van elk elektrisch en elektronisch product dat via onze website wordt verkocht. Deze vergoeding is wettelijk verplicht en draagt bij aan de kosten voor het inzamelen, recycleren en milieuvriendelijk verwijderen van elektronisch afval.
De WEEE-recyclagebijdrage wordt transparant weergegeven op de productpagina's en tijdens het afrekenen. Deze vergoeding helpt ervoor te zorgen dat onze producten aan het einde van hun levenscyclus op de juiste manier worden gerecycleerd, waardoor de impact op het milieu wordt verminderd en duurzame praktijken worden ondersteund. Door via onze website te kopen, erkent u en gaat u akkoord met de opname van deze vergoeding als onderdeel van uw totale aankoopkosten. Voor meer informatie over de WEEE-recyclagebijdrage en onze naleving van de recyclagevoorschriften kunt u terecht op de Recupel-website op https://www.recupel.be/
17. Annuleringsformulier
Vul het onderstaande formulier alleen in en stuur het alleen terug als u het contract wilt herroepen.
Ter attentie van: SharkNinja
Ik geef hierbij aan dat ik mijn verkoopcontract annuleer volgens de volgende gegevens:
Voornaam:
Achternaam:
E-mail:
Telefoon:
Datum van bestelling:
Bestelnummer:
Bestelling ontvangen op:
Adres:
Handtekening: (alleen vereist als het annuleringsformulier per post wordt verzonden).
(1) Introductie
Dit leveringsbeleid geeft details over de leveringsmethoden, leveringstermijnen en leveringskosten die van toepassing zijn op alle bestellingen voor onze producten die via onze website of per e-mail of telefoon worden gedaan.
Dit beleid is niet bedoeld en creëert geen wettelijk afdwingbare rechten en verplichtingen. Het geeft slechts onze gebruikelijke praktijk aan met betrekking tot de levering van producten.
(2) Gratis levering
We bieden gratis standaardlevering aan op alle adressen op het vasteland van België bij alle bestellingen.
(3) Leveringslocaties
We leveren op adressen op het vasteland van België.
(3) Leveringsmethoden
We leveren aan het Belgische vasteland met standaard leveringsmethoden.
(4) Leveringstermijnen
Hoofdeenheden
Als u uw bestelling vóór 16:00 uur op een werkdag (maandag - vrijdag) plaatst, streven wij ernaar om uw bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen te bezorgen. We streven ernaar om bestellingen die het weekend zijn geplaatst binnen 2 tot 3 werkdagen te leveren. Deze tabel geeft de typische leveringstermijnen weer voor de verschillende bestelmomenten.
Besteldag | Typische leveringstermijn |
---|---|
Maandag - vrijdag vóór 16.00 uur | Zaterdag - zondag |
1 tot 2 werkdagen | 2 tot 3 werkdagen |
Deze perioden zijn slechts indicatief en hoewel we commercieel redelijke inspanningen zullen leveren om ervoor te zorgen dat u uw levering op tijd ontvangt, garanderen we de levering niet voor het einde van de gespecificeerde periode.
Vertragingen kunnen worden veroorzaakt door nationale feestdagen en slechte weersomstandigheden.
Onderdelen en accessoires
Alle onderdelen en accessoires worden geleverd via Koerier en nemen 3-5 werkdagen in beslag.
(5) Leveringskosten
We bieden gratis standaardlevering aan op alle adressen op het vasteland van België bij alle bestellingen.
(6) Bezorging volgen
U ontvangt een e-mail wanneer uw levering wordt verzonden met een trackingnummer en een link naar de vervoerder.
(7) Ontvangst en handtekening
Alle leveringen moeten persoonlijk worden ontvangen op het afleveradres en er moet een handtekening worden verstrekt.
Onze aanbieders van leveringsdiensten kunnen u telefonisch/e-mail op de hoogte stellen van een poging tot aflevering.
(8) Aanvullende leveringen en ophalen
Als een eerste afleverpoging niet succesvol is, kunnen onze aanbieders van leveringsdiensten nog één poging doen om uw producten af te leveren.
Als de tweede afleverpoging niet succesvol is, laten onze aanbieders van leveringsdiensten een kaart achter op uw adres, met instructies over hoe u uw product kunt ophalen. Dergelijke instructies omvatten een tijdslimiet voor het ophalen.
(9) Leveringsproblemen
Als u problemen ondervindt met een levering, neem dan telefonisch contact met ons op via (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850 of via onze website hier.
Als onze aanbieder van leveringsdiensten uw producten niet kan afleveren, en een dergelijke tekortkoming uw schuld is, en u uw producten niet ophaalt bij onze aanbieder van leveringsdiensten binnen de tijd die is gespecificeerd op de kaart die op uw adres is achtergelaten, dan kunnen we instemmen met het opnieuw leveren van de producten, op voorwaarde dat we ons het recht voorbehouden om u de werkelijke kosten van het opnieuw leveren in rekening te brengen (zelfs wanneer de eerste levering gratis was).
Hieronder vindt u een indicatieve lijst van de situaties waarbij het niet afleveren uw fout is:
- u hebt het verkeerde adres opgegeven voor aflevering;
- er sprake is van een fout in het opgegeven afleveradres;
- het adres voor aflevering is niet redelijkerwijs toegankelijk;
- het afleveradres is niet veilig toegankelijk, of
- wanneer persoonlijk ontvangst vereist is, er is geen persoon beschikbaar op het adres voor aflevering om de aflevering te accepteren en een handtekening te zetten.
Retourbeleid
(1) "Afkoelperiode"
U hebt het wettelijke recht om een contract om een product of producten van ons te kopen op elk moment te annuleren binnen de periode die begint op het moment dat het contract in werking treedt en eindigt 60 dagen na de dag waarop u het product hebt ontvangen (als uw contract voor een enkel product is) of de dag waarop u het laatste van de afzonderlijke bestelde producten hebt ontvangen.
Om een contract op deze manier te annuleren, moet u ons schriftelijk op de hoogte stellen van de annulering. De gemakkelijkste manier om dit te doen is door de schriftelijke kennisgeving naar ons klantenserviceteam te sturen via het contactformulier op onze ondersteuningswebsite hier. We sturen u een e-mail om te bevestigen dat we uw annulering hebben ontvangen.
Als u een contract op deze basis annuleert, moet u de producten onmiddellijk aan ons retourneren, in dezelfde staat als waarin u ze hebt ontvangen. Producten moeten worden geretourneerd naar het volgende adres:
SharkNinja Europe Ltd.
Ter attentie van: Klantenservice
121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, France
Als u een contract op deze basis annuleert, wordt u volledig terugbetaald (inclusief de kosten van het verzenden van de producten naar u, tot het bedrag dat de consument zou hebben betaald voor de goedkoopste gebruikelijke en algemeen aanvaardbare aangeboden levering). U bent echter verantwoordelijk voor het betalen van de kosten van het retourneren van het product aan ons, behalve als u de producten aan ons hebt geretourneerd op grond van deze sectie 9 omdat ze defect of verkeerd beschreven zijn, zullen we de prijs van de producten volledig terugbetalen (inclusief de kosten voor het verzenden van de producten naar u, tot het bedrag dat de consument zou hebben betaald voor de goedkoopste gebruikelijke en algemeen aanvaardbare aangeboden levering) samen met alle redelijke kosten die u maakt om de producten aan ons te retourneren.
Als u op basis hiervan een contract annuleert en u de producten niet aan ons retourneert, kunnen we aanbieden om de producten op te halen en u de kosten in rekening te brengen die we hierbij maken. Evenzo kunnen we, als u de producten op onze kosten retourneert, die uitgave aan u doorberekenen.
(2) Onze commerciële garantie voor de producten
We bieden een commerciële garantie dat bij levering en gedurende een periode van 24 maanden na levering de producten vrij zijn van materiële gebreken. Deze garantie is niet van toepassing op defecten in de producten die voortvloeien uit:
- (a) normale slijtage;
- (b) opzettelijke schade, abnormale opslag- of werkomstandigheden, ongeval, nalatigheid door u of een derde partij;
- (c) als u de producten niet gebruikt of bedient in overeenstemming met de gebruikersinstructies; of
- (d) elke wijziging of reparatie door u of een derde partij die niet een van onze erkende reparateurs is.
Niets in deze verkoopvoorwaarden heeft invloed op uw wettelijke rechten met betrekking tot producten die defect zijn of niet zoals beschreven. Onze garantie voor de producten is een aanvulling op deze wettelijke rechten.
(3) Terugbetalingen
Als u een contract annuleert en recht hebt op een terugbetaling, zullen we het geld dat u hebt ontvangen terugbetalen via dezelfde methode die u oorspronkelijk hebt gebruikt om uw aankoop te betalen.
We zullen de terugbetaling die aan u verschuldigd is zo snel mogelijk verwerken en in elk geval binnen 30 dagen na:
- (a) als u het product hebt ontvangen en we hebben niet aangeboden om het bij u op te halen, de dag waarop we het product hebben ontvangen of (indien eerder) de dag waarop u bewijs levert dat u het product naar ons hebt teruggestuurd; of
- (b) als u het product niet hebt ontvangen of als u het hebt ontvangen en we hebben aangeboden het bij u op te halen, de dag waarop u ons op de hoogte stelt van uw beslissing om het contract te annuleren.
Onderstaande voorwaarden beschrijven de randvoorwaarden en reikwijdte van onze garantie. Ze hebben geen invloed op uw wettelijke rechten of de verplichtingen van uw detailhandelaar en uw contract met hen.
A. Deze algemene voorwaarden
- Wat deze voorwaarden dekken. De onderstaande voorwaarden beschrijven de voorwaarden en reikwijdte van onze garantie. Ze hebben geen invloed op uw wettelijke rechten of de verplichtingen van uw detailhandelaar en uw contract met hen, zie sectie N .
- Waarom u ze moet lezen. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door, want ze bevatten belangrijke informatie over uw productgarantie van SharkNinja. Lees met name de uitsluitingen van de garantie in sectie H .
- Alleen consumentenvoorwaarden. Deze algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing op consumenten en zijn niet van toepassing als u handelt voor uw bedrijfsactiviteiten, handel of beroep.
- Wijzigingen in deze voorwaarden. We wijzigen deze voorwaarden van tijd tot tijd. Telkens wanneer u een aankoop bij ons doet, dient u de garantievoorwaarden te controleren om er zeker van te zijn dat u de voorwaarden begrijpt die op dat moment van toepassing zijn.
B. Informatie over ons en hoe u contact met ons kunt opnemen
- Wie we zijn. Wij zijn SharkNinja Europe Limited, een in Engeland en Wales geregistreerd bedrijf. Ons bedrijfsregistratienummer is 08492819 en onze statutaire zetel is SharkNinja, 121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, France. Ons geregistreerde btw-nummer is 210 6248 590.
- Hoe u een claim kunt indienen:
- U kunt contact met ons opnemen door te bellen met onze klantenservice op (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850
- U kunt ons schrijven op Klantenservice, SharkNinja, 121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, France.
- Gebruik ons online portaal:
Klik hier om een claim in te dienen - Hoe we contact met u kunnen opnemen. Als we contact met u moeten opnemen, zullen we dit telefonisch of schriftelijk doen op het e-mailadres of postadres dat u ons verstrekt bij het indienen van uw claim.
C. Garanties
Een huishoudelijk apparaat is een aanzienlijke investering. Uw nieuwe product moet zo lang mogelijk goed werken. De garantie is een belangrijke overweging en geeft aan hoeveel vertrouwen de fabrikant heeft in zijn product en de productiekwaliteit.
Elk product wordt geleverd met een gratis garantie op onderdelen en arbeid, mits je het rechtstreeks bij ons koopt op onze website of via een wederverkoper die bevoegd is om dat product te verkopen. Houd er rekening mee dat een product dat ergens anders is gekocht niet van deze garantie profiteert. Dit heeft geen invloed op uw wettelijke rechten.
U kunt ook online ondersteuning vinden door naar het gedeelte Klantenservice op onze website te gaan.
D. Registratie
Om te profiteren van onze verlengde garantie (zie F voor meer informatie over de duur) moet u uw product binnen 28 dagen na aankoop registreren bij een detailhandelaar. Zie hieronder voor meer informatie. Klik hier om uw garantie te registreren*. Als u rechtstreeks bij SharkNinja Belgium hebt gekocht, wordt uw garantie automatisch voor u geregistreerd.
U profiteert nog steeds van een initiële garantie van 24 maanden zonder registratie. Als u een product van een detailhandelaar niet registreert, wordt een garantieclaim buiten de initiële garantie van 12 maanden afgewezen.
Houd er rekening mee dat gerenoveerde eenheden een garantie van 1 jaar hebben.
De commerciële garantie van de fabrikant heeft geen invloed op uw wettelijke rechten.
E. Vervanging van garantie
Als u na registratie aanspraak wilt maken op grond van uw garantie, is er een vast proces dat we volgen om u te ondersteunen tijdens uw ervaring met het oplossen van problemen:
- U dient ons uw aankoopbewijs te verstrekken dat is uitgegeven door de oorspronkelijke verkoper, tenzij het rechtstreeks bij SharkNinja Europe Ltd. is gekocht.
- We zullen een online of telefonische probleemoplossingssessie met u voltooien om te bepalen of er een fout is en of we van mening zijn dat er een productiefout is. We zullen de best mogelijke oplossing bepalen om uw probleem op te lossen.
- Na of tijdens de probleemoplossingssessie laten we u weten of we het product kunnen repareren of dat we het zullen vervangen zonder het te proberen te repareren.
- Als we vereisen dat u uw apparaat naar ons terugstuurt voor reparatie of beoordeling, sturen we u een gratis retouretiket zodat u het artikel naar ons kunt terugsturen via een van onze Pick-Up Shops. Zoals vermeld in ons retourbeleid, moet het artikel in een doos worden verpakt wanneer u het naar de Pick-Up Shop brengt. Dit hoeft niet de originele verpakking te zijn.
- In het geval dat we een productiefout identificeren, bieden we u een vervangende eenheid aan. Als we het nog niet hebben ontvangen, moet u het naar ons terugsturen voor inspectie en verificatie van de fout. Na verwerking wordt het vervangende product automatisch vrijgegeven.
- Houd er rekening mee dat als we tijdens onze inspectie ontdekken dat productschade onder een van onze uitsluitingen valt (inclusief verkeerd gebruik door de consument) en daarom niet onder deze garantie valt (zie sectie H voor meer informatie), we contact met u opnemen om u dit te laten weten.
- We kunnen aanbieden om het product voor u te repareren als de schade buiten de garantie valt. Voor deze reparatie worden echter kosten in rekening gebracht (we accepteren betaling met Mastercard, Visa en American Express). We zullen u op de hoogte stellen van het bedrag en zullen uw toestemming en betaling vereisen voordat we met de reparatie beginnen. Als u niet wilt doorgaan met de reparatie, zullen we het product gratis aan u retourneren of, als u daarom vraagt, zullen we het product namens u afvoeren.
Graad | Beschrijving |
---|---|
Als nieuw | Dit zijn artikelen waarbij het product zelf nieuw is en geen waarneembare tekenen van gebruik vertoont, precies zoals u zou verwachten toen het voor het eerst werd geopend. Originele buitenste beschermende verpakking ontbreekt mogelijk, maar de originele verpakking is intact en ongeschonden. |
A+ | Dit zijn artikelen waar het product zelf als nieuw is en geen waarneembare tekenen van gebruik vertoont, precies zoals u zou verwachten toen het voor het eerst werd geopend. Er kunnen echter oppervlakkige verpakkingsschade of stickers op de doos zitten. |
A | Dit zijn artikelen waarbij het product zelf bijna net zo nieuw is en mogelijk één of twee keer is gebruikt. Verwacht kleine cosmetische slijtage of krassen, maar niets dat van invloed zou zijn op uw gebruik of plezier van het artikel. Er kan oppervlakkige verpakkingsschade zijn of stickers op de doos zitten. |
Normen voor vervangende eenheden:
Graad | Beschrijving |
---|---|
Als nieuw | Dit zijn artikelen waar het product zelf als nieuw is en geen waarneembare tekenen van gebruik vertoont, precies zoals u zou verwachten toen het voor het eerst werd geopend. Er kunnen echter oppervlakkige verpakkingsschade of stickers op de doos zitten. |
Graad A | Dit zijn artikelen waarbij het product zelf bijna net zo nieuw is en mogelijk één of twee keer is gebruikt. Verwacht kleine, lichte cosmetische slijtageplekken, krassen, vlekken of deuken, maar niets dat uw gebruik of plezier van het artikel zou beïnvloeden. Er kan oppervlakkige verpakkingsschade zijn of stickers op de doos zitten. |
F. Hoe lang duurt de garantieperiode?
Alle hoofdeenheden van SharkNinja hebben een garantie van 24 maanden, exclusief onderdelen en accessoires.
G. Ons recht om een garantieclaim te weigeren
Als u uw product hebt gekocht bij een wederverkoper die niet bevoegd was om het product te verkopen, dan profiteert het product niet van deze garantie en zullen we uw garantieclaim weigeren. Als u uw product hebt gekocht via een van onze sites voor speciale Multi-Pay-aanbiedingen en het account is achterstallig, vervalt de garantie totdat het account is bijgewerkt.
H. Uitsluitingen
Deze productgarantie dekt niet:
- reparatie of vervanging vanwege slijtage;
- schade, defecten of wijzigingen aan het product als gevolg van:
- ongeval of verwaarlozing;
- opzettelijke schade;
- misbruik, met inbegrip van het niet installeren of gebruiken van het product voor het normale doel, of in overeenstemming met de verstrekte instructies;
- het niet opslaan van het product volgens de verstrekte instructies;
- het niet verzorgen of onderhouden van het product in overeenstemming met de verstrekte instructies;
- overmatige hitte, stroompieken, overmatige of onjuiste voeding of ingangsspanning, of gebruik van het product in abnormale werkomstandigheden;
- wijziging, reparatie of poging tot reparatie van het product door iemand die niet een van onze erkende reparateurs is;
Dit omvat alle onderdelen of hoofdeenheden die onder de garantievoorwaarden vervangen moeten worden.
I. Wat gebeurt er als mijn garantie verloopt?
SharkNinja ontwerpt geen producten die een beperkte tijd meegaan. We begrijpen dat onze klanten de wens kunnen hebben om hun stofzuigers te repareren nadat de garantie is verstreken. Neem in dit geval contact op met onze gratis klantenservice en vraag naar ons programma voor buiten de garantie, op (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850.
J. De producten repareren
- We zijn niet verantwoordelijk voor uw stofzuiger totdat we deze daadwerkelijk hebben ontvangen, dus u kunt een verzekering regelen voor verlies of schade terwijl deze onderweg is.
- Als we geen reparatie kunnen uitvoeren. Als we op enig moment nadat we met de reparatie zijn begonnen, merken we dat we de reparatie niet kunnen uitvoeren, nemen we contact met u op om u dit te laten weten en zullen we u het betaalde bedrag terugbetalen.
- Tijd voor reparatie. We streven ernaar alle reparaties uit te voeren of om te concluderen dat de reparatie niet kan worden uitgevoerd binnen 3-5 werkdagen na ontvangst van de stofzuiger. Als dit niet mogelijk is, zullen we contact met u opnemen om u dit te laten weten.
- Het product aan u retourneren. Gerepareerde producten (of producten die niet kunnen worden gerepareerd) worden aan u geretourneerd door onze standaard leveringsdienst. Tafelbladstofzuigers worden over het algemeen per post geleverd. Andere stofzuigers worden over het algemeen geleverd door een externe koeriersdienst. We zullen u laten weten welke leveringsmethode we zullen gebruiken en wanneer u uw stofzuiger kunt verwachten.
- Leveringskosten. Wij betalen de leveringskosten.
- Leveringsproblemen. Als u problemen ondervindt met een herlevering, neem dan telefonisch contact met ons op via (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850 of via onze website hier.
- We zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen buiten onze controle. Als de levering van het product wordt vertraagd door een gebeurtenis buiten onze controle, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om u op de hoogte te stellen en nemen we stappen om het effect van de vertraging te minimaliseren. Op voorwaarde dat we dit doen, zijn we niet aansprakelijk voor vertragingen veroorzaakt door de gebeurtenis.
K. Onze garantie van de fabrikant van het gerepareerde product voor de producten
- Onze garantie van de fabrikant.
- Geografisch toepassingsgebied. De garantie voor gerepareerde producten is van toepassing op producten die zijn gerepareerd voor klanten in België.
- Duur. We garanderen het gerepareerde product voor de resterende tijd onder de bestaande productgarantie. Als u bijvoorbeeld in het tweede jaar van de garantie een garantieclaim indient voor een geregistreerde stofzuiger, heeft het gerepareerde product nog 3 jaar over van de garantie. (Houd er rekening mee dat hierop enkele uitzonderingen kunnen zijn die van toepassing zijn op bepaalde onderdelen, bijv. batterijen, raadpleeg uw originele garantiedocument).
- Hoe u een claim kunt indienen onder de garantie van de fabrikant van het gerepareerde product. In het geval van een fout, moet u onze Klantenservice Hulpline bellen op (FR): 3280012091 of (NL): 3280012850 en het gebruikelijke garantieclaimproces volgen zoals hierboven beschreven.
- We zijn verantwoordelijk jegens u voor voorzienbaar verlies en schade veroorzaakt door ons. Als we deze voorwaarden niet naleven, zijn we verantwoordelijk voor verlies of schade die u lijdt en die een voorzienbaar gevolg is van het niet nakomen van dit contract of het niet gebruiken van redelijke zorg en vaardigheid. Verlies of schade is voorzienbaar als het duidelijk is dat het zal gebeuren of als, op het moment dat het contract werd gesloten, zowel wij als u wisten dat het zou kunnen gebeuren.
- We sluiten onze aansprakelijkheid jegens u niet uit of beperken deze op geen enkele wijze wanneer het onwettig zou zijn om dit te doen. Dit omvat aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid of de nalatigheid van onze werknemers, agenten of onderaannemers; voor fraude of frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken; voor schending van uw wettelijke rechten met betrekking tot de goederen.
- We zijn niet aansprakelijk voor zakelijke verliezen. We zijn niet aansprakelijk jegens u voor enig verlies van winst, verlies van zaken, bedrijfsonderbreking of verlies van zakelijke kansen.
- We kunnen deze overeenkomst overdragen aan iemand anders. We kunnen onze rechten en verplichtingen onder deze voorwaarden overdragen aan een andere organisatie. We zullen u altijd schriftelijk op de hoogte stellen als dit gebeurt en we zullen ervoor zorgen dat de overdracht geen invloed heeft op uw rechten onder het contract.
- Niemand anders heeft rechten op grond van dit contract (behalve iemand aan wie u uw garantie doorgeeft). Dit contract is tussen u en ons. Geen enkele andere persoon heeft het recht om een van de voorwaarden af te dwingen. Geen van ons hoeft de overeenkomst van een andere persoon te verkrijgen om het contract te beëindigen of wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden.
- Als een rechtbank een deel van dit contract onwettig vindt, blijft de rest van kracht. Elk van de clausules van deze voorwaarden werkt afzonderlijk. Als een rechtbank of relevante autoriteit besluit dat een van hen onwettig is, blijven de resterende paragrafen volledig van kracht.
- Zelfs als we de handhaving van dit contract uitstellen, kunnen we het later nog steeds afdwingen. Als we er niet onmiddellijk op aandringen dat u iets doet wat u onder deze voorwaarden moet doen, of als we uitstellen om stappen tegen u te ondernemen met betrekking tot uw schending van dit contract, betekent dit niet dat u die dingen niet hoeft te doen en het zal ons niet verhinderen om op een later tijdstip stappen tegen u te ondernemen.
- Welke wetten van toepassing zijn op dit contract en waar u juridische procedures kunt aanspannen. Deze voorwaarden worden beheerst door het Belgische recht en u kunt een gerechtelijke procedure met betrekking tot de diensten aanspannen bij de rechtbanken van België.
L. Onze verantwoordelijkheid voor door u geleden verlies of schade
M. Hoe we uw persoonlijke informatie kunnen gebruiken
We zullen uw persoonlijke informatie alleen gebruiken zoals uiteengezet in onze.
N. Andere belangrijke voorwaarden